Inchirieri automacarale Bucuresti, Sibiu, Timisoara

Post date: Feb 25, 2013 7:52:13 AM

Inchirieri de automacarale

Parcul nostru de utilaje cuprinde automacarale cu capacitati de ridicare de la 35 la 600 tone. Firma noastra are sediul central la Bucuresti. In dezvoltare avem 2 puncte de lucru: Sibiu si Timisoara. Suntem insa capabili sa acoperim orice loc din tara, orice santier.

Inchiriati de la noi auto-macarale pentru santiere din intreaga tara

Angajatii nostri, specializati pe domeniul tehnicii de ridicare va vor sfatui cu placere.

A. Definitia macaralei

Macaraua este o instalatie actionata manual sau de catre un motor, destinata ridicarii de diferite sarcini. In general, macaraua se foloseste pentru incarcare  / descarcare camioane, trenuiri, avioane, vapoare, pentru lucrari de constructii montaj, pentru lucrari civile si industriale, lucrari de mentenata, manipulare piese grele si agabaritice, constructii hale metalice, constructii hale din prefabricate beton armat, etc.

Macaraua poate executa manevre precum ar fi: ridicare / coborare sarcina, deplasare sarcina spre stanga / spre dreapta. Implicit macaraua ca instalatie de ridicare, poate aseza marfa / sarcina in alt punct decat cel din care a preluat-o, avand un domeniu de  lucru tridimensional.

Lumea constructiilor imparte macaralele in mai multe tipuri:

Sinonime pentru macarale:

Tehnica de ridicare, automacarale, lift, macara pentru constructii, aparat de ridicat / ridicare sarcini, macara turn, minimacara, automacara, macara mobila, macara pe pneuri, macara pe roti, macara pe senile (lant), macara telescopica, macara cu brat telescopic, automacara cu brat zabrelit, macara pe senile cu brat cu zabrele, macara pentru pod, macara de strada, macara industriala, macara pentru industrie, pod rulant, vinci, macara pentru ridicare,utilaj de ridicare sarcini, minimacara, etc,

B. Definitia automacaralei / macaralei pe sasiu

Macarale pe sasiu (nu pe sine) se impart pe mai multe categorii:

Automacarale, fara tractiune 4x4, cu viteza ridicata de deplasare (Macarale pe camion)

Macarale cu brat telescopic pentru teren accidentat ( auto-macarale Rough Terrain)

Macarale All Terrain (sau macarale tot teren) care imprumuta caracteristicile primelor 2 categorii de automacarale enumerate:

- Manevrabilitate ridicata si deplasare rapida.

Macara senilata (macarale pe senile) – acest tip de macara se poate deplasa cu sarcina in carlig

Generalitati automacarale

Toate tipurile de auto-macarale sunt utilaje fie cu brat cu zabrele fie cu telescop hidraulic, fiind compuse dintr-un sasiu si o suprastructura.

Definitia termenilor ’’macara mobila’’ sau ’’automacara’’ nu este clar stabilita deoarece diferentele nu pot fi clar stabilite decat de procesul de modernizare / tehnologizare a macaralei. Automacaralele au de la 2 la 10 axe / punti. Datorita acestui fapt, automacaralele sunt supuse regimului regulilor de circulatie.

Datorita greutatii pe fiecare ax de 12 tone (to) / axa pe drumuri publice, macaralele incepand cu 60de tone pot transporta doar o parte din grupul de contragreutati pe care le are in dotare. Restul de contragreutati vor trebui transportate separat.

Majoritatea macaralelor pe sasiu auto sunt macarale compacte, construite special atat pentru deplasare rapida pe strada cat si pentru deplasare prin teren accidentat. Macaralele auto au pana la 10 punti, in functie de marimea macaralei cat si de capacitatea acesteia de ridicare. Axele automacaralelor sunt hidropneumatice, acestea putand fi blocate. Majoritatea axelor pot fi cu tractiune si directie separata.

Datorita posibilitatii de virare pe puntile din spate, automacaraua moderna faciliteaza viraje strase, in spatii reduse, precum si deplasare in regim lateral, la unghiuri ridicate. Datorita profilului de cauciucuri ale automacaralei, aceasta va garanteaza o distanta (garda) de la sol ridicata. Aceasta, impreuna cu suspensia hidropneumarica, va faciliteaza o buna tractiune a utilajului chiar si in teren variat.

Tractiunea automacaralei

Actionarea rotilor macaralei mobile se face printr-un motor diesel printr-o cutie de viteza automata cu convertizor

Suprastructura macaralei telescopice sau cu brat zabrelit

In timpul exploatarii macaralei cu brat telescopic sau cu brat zabrelit, fortele si momentele macaralei din axul acesteia se vor transfera din sasiu spre sistemul de calare. Calele macaralei sunt menite pentru a mari suprafata de asezare / montare a macaralei conducand implicit la  marirea capacitatii de ridicare a sarcinii. Pentru marirea capacitatii de ridicare din macara, aceasta este prevazuta la capatul din spate al suprastructurii cu contragreutati. Numarul de contragreutati din spatele suprastructurii este diferit la fiecare tip de macara din spate, putand varia in functie de specificul fiecarei lucrari pe acelasi tip de macara.

In functie de echiparea fiecarei macarale in parte, sarcina de ridicare depinde de raza de lucru (deschiderea macaralei) si de lungimea bratului telescopat. Capacitatea de ridicare a unei macarale este limitata de catre stabilitatea macaralei, a aliajului bratului,  a rotirii si a cadrului macaralei. Functiile principale cum ar fi vinciul, rotirea, bratul oscilant precum si sistemul de telescopare sunt parti integrante ale suprastructurii automacaralei.

O constructie sudata a suprastructurii o reprezinta platforma de rotire: Aceasta este in functia ei un suport pentru bratul telescopic si pentru cilindrul principal de la brat. In timpul manipularii macaralei, aceasta platforma preia forte impresionante din brat, transmitandu-le prin rotire spre cadrul macaralei.

In capatul din spate al platformei de rotire se contragreutatile si vinciul macaralei. De multe ori se poate atasa un al doilea vinci la macara, tocmai pentru a putea facilita fie lucrul cu doua carlige simultan, fie actionarea gatului (bratului) variabil.

Tot pe suprastructura macaralei se gaseste cabina de comanda pentru macaragiu precum si motorul auxiliar care actioneaza suprastructura. Acest motor auxilar se gaseste in general la macarale moderne mai mari de 80 tone.

Functii suplimentare la automacara

Toate functiile de macara vor fi actionate de catre angrenaje hidraulice. Uleiul hidraulic actionat de pompele hidraulice de pe macara va fi transmis prin hidromotoare catre cilindri hidraulici. Ventilele proportionale cu actionare electrica vor actiona functiile hidraulice de pe macara.

Limitatorul de sarcina montat pe macara va impiedica suprasolicitarea macaralei. Acesta, sub pericolul rasturnarii, va decupla toate mavenrele in momentul suprasolicitarii. Ecrane digitale din bordul macaralei moderne vin sa sprijineasca activitatea macaragiului, astfel incat aceasta este permanent in cunostinta de cauza cu privire la raza de lucru, greutatea din carlig, raza maxima de lucru, presiunea pe cale, etc. De asemenea, macaragiul va fi avertizat din timp cu privire la suprasarcina. Gradul foarte ridicat de dezvoltare a automacaralelor  din ziua de astazi pune mari presiuni pe operatorul care o deserveste.

Marea majoritate dintre automacarale cu brat telescopic, sunt dotate cu un asa zis gat de lebada sau brat auxiliar.

Tehnica moderna de pe automacaralele de ultima generatie ridica functionalitatea si siguranta macaralelor. Aceastea pot ridica sarcini in siguranta fie pe santiere (mari sau mici), la montaj industrial sau la montaj de turbine eoliene.

In general, macaralele se folosesc la urmatoarele tipuri de lucrari:

Automacaralele sunt destinate pentru santiere in care nu se poate interveni cu macarale turn sau cu macarale cu senile, sau in situatii in care acestea din urma nu pot fi folosiete. Macaralele mobile nu sunt de lipsit din bransa de constructii sau din domeniul agabaritic (transporturi grele, speciale, transporturi agabaririce)

Inchirieri automacarale Bucuresti, Sibiu, Timisoara